رعایت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در عین حفظ کیفیت از ارزش‌های اصلی پتروپارس است به طوری‎که ارتقا و بهبود دائمی اجرای پروژه‌ها در مناطق حساس و حیاتی را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود قرار داده است. پتروپارس در اجرای تمام فعالیت‌ها و پروژه‌ها اولویت اول را به این اصل می‌دهد که نباید آسیبی به هیچ فرد و هیچ بخشی از محیط‎زیست و ثروت‌های ملی وارد شود. این ارزش‌ها در پتروپارس شعار نیست بلکه در حکم باور و اعتقاد است. اکتشاف پاکیزه انرژی و رعایت ارزش‌ها و اهداف مربوط به تولید، ما را وادار می‌سازد که تمام تلاشمان را به بهترین نحو ممکن برای مشتریان خود و نسل‌های آینده به کار بگیریم. ارزش‌های ما بیانگر این باور است که ما هستیم و به پیش خواهیم رفت و خوب می‎دانیم که کامیابی ما با حمایت از مردم ایران، مشتریان، پیمانکاران و تامین‎کنندگان که عملیات اجرایی پتروپارس را پشتیبانی می‌کنند، محقق می‌شود. پایبندی و تعهد به پذیرش مسئولیت و پاسخگویی و نیز پیمودن مسیر توسعه پایدار باعث شده ‌است که پتروپارس تمام تلاش خود را به کار گیرد تا مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط ‎زیست را اجرا کند و آن را ارتقا دهد. علاوه بر این پتروپارس لازم می‌داند که سامانه‌های مدیریت کیفیت را در تمام سطوح سازمانی و شرکت‌های وابسته به اجرا بگذارد. برای اطمینان از اجرای موفقیت‎آمیز سامانه‌های مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط‎زیست در تمام ساختار سازمانی پتروپارس، حداکثر تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا رهنمودها و روش‌ها و شیوه‎نامه‌های متنوعی را تدوین و اجرا کنیم. این روش‌ها و شیوه‎نامه‌ها با هدف اجرای بهینه کار، مطابق استاندارهایOHSAS 18001 یا ISO 45001، ISO 14001 و ISO 9001 تدوین شده‌اند. آمار عملکرد HSEQ در سال‌های گذشته شاهدی بر تلاش‌ها و پایبندی‌ پتروپارس به این اصول است.
Wave Wave

نقش مدیریت HSEQ در پتروپارس

ما بر محیط‎زیست تمرکز ویژه‌ای داریم و همیشه تلاش می‌کنیم که از بهترین رویکردها بهره بگیریم تا آلودگی آن را به حداقل برسانیم. علاوه بر این متعهد هستیم مجموعه‌ای از اصول حفاظت از دریاها در پروژه‌های دریایی را مراعات کنیم. در این زمینه، یکی از طرح‎های مهم ما سرمایه‎گذاری در مدیریت کاهش آلودگی ناشی از روشن ماندن فِلِر در منطقه پارس جنوبی است.

کاهش هزینه‌ها و عواقب جبران ‎ناپذیر اقتصادی و مسائل مربوط به بهداشت منابع انسانی ناشی از هر حادثه‌ای
توجه ویژه در اجرای پروژه‌ها به مسائلی همچون رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی، حفاظت از محیط‎زیست برای توسعه پایدار
پشتیبانی از بهداشت و ایمنی کارکنان و ارتقای آن
حفاظت از منابع طبیعی و زیرساخت‌های انرژی به هنگام اجرای پروژه‌ها
به حداقل رساندن آثار نامطلوب صنعت در محیط‎زیست و افزایش جنبه‌های سودمند آن با حصول اطمینان از ایمنی کامل و کیفیت جامع در تمام پروژه‌ها
کسب اعتبار و نام‎آوری برای شرکت از طریق دستیابی به نتایج بهینه کیفی، اجرای ایمن پروژه‌ها و تعالی سازمانی
توسعه منابع انسانی پایدار و ایمن‎سازی محیط کار
بهره‌گیری از شکل‌های جدید تکنولوژی در حوزه HSE